Gyevi bíró

Ilyen bíró soha nem vót...

Milyen világot élünk?

Csak a bíró a mi reményünk!

Drága parasztjaim!

A szószéket már pár éve tűzifára küldtem, mert úgy gondoltam: minek magyarázkodni nektek, hiszen úgyis az történik, amit akarok. Jött valami okostojás utána, aki valamiféle konzultációt emlegetett. Miután jól megnevettetett, kivételesen csak ötven botot kapott.

Ahogy látom, ismét szükség van arra, hogy leszóljak hozzátok, ezért ez a kapkodás és az új szószék, ami később még feldíszítésre kerül, aztán újra felavatjuk. Ha akarjátok, akár többször is.

De minek szaporítsam a szót: jönnek a gyaurok és ti féltek. Ismét rám van szükségetek, aki megvédi Gyevi közösségét, ti pedig engem. Aki meg nem fél eléggé, az is fog.

 Kezdjük az elején, mert látom párótók szemében, hogy még mindég nem értik a helyzet komolyságát. Újra elmondom: jönnek a gyaúrok és elveszik a földeiteket, letapossák a terményeket, felgyújtják a házaitokat, elrabolják a gyermekeiteket, megerőszakolják az asszonyaitokat, sőt: a leányaitokat is!

Ugye, hogy most már jobban féltek? De azért vagyok én itt a törvény Gyeviben, hogy mindez ne történjen meg. Párótok már ezért is épített kerítést a falu körül botütés helyett. Legalább dolgoztatok ugye. No hát akkor ne panaszkodjatok, hogy nincs mit és hol, mert adok én nektek! Munkát is.

Szóval nem a róka vagy farkas miatt építettük a szögesdrótot, hanem más vadak ellen, akik betörnek, gyújtogatnak, erőszakolnak és a vallásaikat rátok erőltetik. Bizony, a gyaúrok nem tisztelnek senkit és semmit, öntörvényűek, rúgnak, harapnak, megbecstelenítenek, eltaposnak. Ugye, hogy féltek!

Hogy honnan tudom mindezt? Ó...hehe... nagyon értesült vagyok én a nagyvilág dolgaiban. Ezért is áll itt mellettem ez a három szál legény, akiket felfogadtam a védelemre. Hiszen mi lenne veletek a bírótok nélkül, ugye? Mondtam én, hogy hálásak lesztek nekem a kerítés miatt. Igaz, nektek nem jut más védelem, de ez elég is lesz a gyaúrok ellen. Már elkerülnek minket. De a biztonság kedvéért felköltözöm majd a dombtetőn lévő régi kastélyba, hogy onnan jobban szemmel tartsam a vidéket és titeket. Mert higgyétek el: ezektől a gyaúroktól csak félni lehet.

Te meg Bibós fiam, mit nézel olyan hitetlenül? Tán nincs asszonyod, akit megerőszakolnának és más hitre térítenének? Mit rázod a fejed? Majd jelentkezz ötven botra! De tudod mit? Utána a házad fogom kidoboltatni a földeddel együtt, hogy megtudd mi a Gyevi törvény! Itt az van, amit én mondok! Vagy még nem jöttél rá?

Ti meg parasztjaim jobb ha féltek! Mert jobb félni, mint megijedni. No Isten veletek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyevibiro.blog.hu/api/trackback/id/tr38028126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása